fredag 14 februari 2014

Framdörren!

Vi hann inte med att måla färdig den inre framdörren innan vi flyttade. De har stått halvmålade länge nog, tyckte jag, så jag tog fram linoljefärgen som Anna lämnade åt oss, maskeringstejp, och en stor dos tålamod.

Innan jag började - det ska vara grön umbra som påbörjades i den övre ramen, inte den ljusare gråa färgen ni ser i den mellersta ramen.

Tejpat!

Första lagret

Utsidan av innerdörrarna gjordes också

Vet ej vad som hänt med ytterdörren där; det blir nog ett sommarprojekt.

Jag målade ett andra lager några dagar senare, väntade ett par dagar till, och tog bort tejpen för att se hur det blev.

Fint, tycker jag! Det är inte helt torrt än, så ytan ser lite skum ut i ljuset, men det ordnar sig
Det ser nu mycket trevligare ut i hallen, och när man går in. Jag funderar på att göra de yttre dörrarna någon gång i framtiden så att färgen matchar och helheten är fulländad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar