söndag 26 januari 2014

Första inblick

Nu har vi äntligen fått i ordning köket, inklusive vårt skafferi, så jag tänkte lägga upp lite bilder.

Vi kom hem ganska sent igår så det blev en seg start idag, men det gjorde inget. Andreas tog på sig sina nya fina skyddsbyxor (som också är varma enligt honom) och förberedde ved för vår vedugn. Det var alltså premiär idag, spännande.


Fina byxor

Vår kakelugn

Här är bilder på köket, som blev fint till slut. Jag tycker det är lite svårt med tanke på hur litet det är; att hitta plats åt allt har varit en stor utmaning, men till slut blev vi nöjda med inredning och lagring. 

köksbordet

skafferi

Vi kommer att måla högerhyllorna på sommaren



Nu har vi ved så det räcker ett tag

diskbänken




Sen var det dags för lunch. Det är ingen liten grej att klyva ved, så Andreas fick en ordentlig lunch - stekte korv, skinka, avokado, paprika, och resterna av gårdagens bröd. 



Jag bestämde mig att köra den första babytvätten - det var så coolt att se alla små bebiskläder hängande här. 


Det blev ganska kallt i huset så Andreas tände vedugnen. Jag ville ha någon hyfsad anledning för tändning så jag bestämde mig för en kopp te! 


Nu sitter jag här och skriver och det är härligt varmt och mysigt, kan jag säga. Vilket liv! Vad tacksam jag är för denna möjlighet vi fick; att leva i naturen, enkelt men gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar